Професія торгового представника відповідальна, її результат — це наявність товарів на полицях магазинів. За фактом торговий представник — це співробітник торговельної або виробничої компанії, що являється посередником у справі укладення угод з власниками торговельних точок на певній території.
За своїми характеристиками дана посада має певні обов’язки, які перетинаються з посадовими обов’язками бухгалтера, юриста, психолога, економіста, маркетолога та водія. Що входить до посадових обов’язків спеціальності торговий представник та які завдання він повинен виконувати, розглянемо докладніше.
Обов’язки торгового представника
До обов’язків того, що робить торговий агент, зазвичай входить:
- приймання замовлень (для стабільності товарообігу в торгових точках);
- розвиток продажів (розширення асортименту торгових марок);
- продаж товарів, продукції та послуг компанії з метою збільшення прибутку;
- пошук нових покупців, розширення клієнтської бази;
- сервісне обслуговування (надання максимальної підтримки продажів у торговій точці, пояснення переваг товарів чи послуг, консультування її персоналу, спілкування зі споживачами);
- мерчандайзинг (потрібно вміти домовлятися з продавцями або власниками точки роздрібної торгівлі про найбільш вигідне розміщення продукції на полицях);
- документообіг (тобто укладання та ведення договорів з торговими точками, своєчасне надання інших необхідних документів);
- фінансовий контроль (ведення розрахунків з торговою точкою, контроль заборгованостей, надання угод про оплату та кошторису доставляння).
Найголовніше з усіх завдань — зробити так, щоб товари компанії, яку представляє працівник, найшвидше опинились у продажу, а вторговані за них кошти якнайшвидше повернулися до власника бізнесу. Крім вищевказаних завдань, торгпреди мають спрямовувати зусилля на відстеження поточних ринкових змін та тенденцій, моніторити зміни на ринку збуту, а також відстежувати активності конкурентних фірм.
Як стати успішним торговим представником
Щоб успішно працювати у цій сфері, не треба мати вищої освіти, часто компанії самостійно навчають своїх працівників основам професії. Для грамотного виконання завдань сучасному торговому агенту треба бути впевненим ПК-користувачем, володіти програмами Word, Excel та 1C, добре знати споживчі властивості та переваги свого товару.
Серед особистісних якостей цінуються комунікабельність, стресостійкість та вміння вести перемовини. Треба бути достатньо переконливим при презентації товарів, аргументовано наводити їх переваги, вести конструктивні діалоги, вирішувати конфліктні ситуації.