Українське суспільство нещодавно отримало змогу протестити новітню технологію – цифрові документи. Мільйони користувачів активно скачують та використовують новий додаток або однойменний веб-портал. Міністерство цифрової трансформації запропонувало проєкт «держава в смартфоні». Так, більшість державних послуг відбувається в режимі онлайн, що значно спрощує життя українців. То що ж таке «Дія» і як нею користуватись, якщо не вдається авторизуватися?
Проєкт «Дія» – що це таке для чого потрібна?
«Дія» є скороченням від «Держава і я» – новим цифровим веб-порталом та спеціалізованим мобільним додатком. «Дія» існує як частина великого проекту «держава в смартфоні», розробленим Міністерством цифрової трансформації для українських користувачів.
Необхідність у подібному додатку існувало в період карантину та обмежень діяльності державних установ. До того ж, скачавши Дію та згенерувавши базові електронні документи, користувач отримує можливість зайти та використовувати їх нарівні з паперовими документами згідно з чинним законодавством України.
Додаток Дія надає українцям можливість скористуватись послугами від держави в онлайн режимі, не відстоюючи годинні черги до кабінетів держслужбовців. Портал дозволяє отримати онлайн довідки, виписки та данні від різноманітних державних відомств та реєстрів, подавати пакети документації для ініціації певних процедур. До прикладу, користувач може відкривати та закривати ФОП, оформляти допомогу з безробіття тощо. Головним завданням порталу «Дія» – зробити процедуру надання та отримання переліку послуг швидко та прозоро, без непотрібної бюрократії та корупційних схем.
Додаток «Дія» паралельно зберігає в електронному форматі необхідні базові документи, серед яких є id паспорт громадянина України, закордонний паспорт, ID-картка, водійське посвідчення, техпаспорт, студентський квиток, сертифікат про вакцинацію українського та міжнародного зразка, єДокумент для воєнного положення. Ці документи є повноправною альтернативою паперових оригіналів, тому користувачу вдається використовувати їх всюди.
Як зареєструватись в «Дія»?
В першу чергу необхідно завантажити додаток з магазину додатків. Після завантаження застосунку, користувач має пройти процес реєстрації через функцію BankID – тобто пройти верифікацію, обравши ваш банк у переліку українських банків. Якщо все пройшло без проблем, користувач отримує особистий аккаунт та може вільно користуватись згенерованними електронними документами, що автоматично підтягуються в додаток з бази даних реєстру (якщо повні дані про користувача наявні в реєстрі).
Мобільний додаток «Дія» має досить обмежений функціонал, який часто розширюється. Розробники пропонують нові можливості, до прикладу, приєднатися до United24 – ініціативи Президента України для збору пожертв на підтримку України, опитування про різні дії з боку держави, послухати Дія Радіо, подивитись Дія TV тощо. Додаток можна назвати електронним картхолдером, де зберігаються головні документи в електронному вигляді:
- Сертифікат про отримання щеплення від Ковіду (український та міжнародний зразок);
- Паспорт чи ID-картка;
- Закордонний паспорт;
- Студентський квиток;
- Водійські права;
- Технічний паспорт на автомобіль;
- Свідоцтво про народження дітей.
Такий функціонал дозволяє не брати з собою паперові варіанти документів, що зменшує можливість їх втратити. Згідно з чинним законодавством, при необхідності вдається пред’являти документи на смартфоні чи планшеті. Електронні документи рівноправно ідентифікують користувача як особу, підтверджують право власності на майно, автомобіль та право ним користуватись. Головне правило – мати смартфон та доступ до інтернету.
Користуватись мобільним додатком чи ні – вибір кожного українця, проте не можливо не говорити про численні переваги даного порталу. По факту, українці отримали безлімітну можливість користуватись новою технологією, якої немає ні в Америці, ні в Європі. Для авторизації не потрібно бігати по установам, оскільки серед численного переліку українських банків користувач зможе обрати свій, після чого всі наявні в реєстрі документи автоматично трансформуються в потрібний формат та відображаються в додатку.
Чому не відображаються документи в Дії?
Нерідко користувачі не можуть отримати певні електронні документи. Так, водійські права паперові чи ламіновані та паспорт старого зразка «книжкою» не будуть відображатися. До того ж можуть виникнути певні проблеми з відображенням пластикових прав, які видані до 2014 року. Виправити ситуацію можна, для цього доведеться створити заявку на додаткову верифікацію особистості:
- Через портал «Дія» потрібно перейти в електронний кабінет водія;
- Варто зареєструватись в кабінеті водія через BankID;
- Завантажте фото прав з обох боків;
- Заповніть пункти в онлайн-формі.
Далі створена заявка відправляється в спеціальний центр МВС та перевіряється. Якщо рішення позитивне, то документ згодом з’явиться у додатку Дія. Реєстрація в Дії через систему BankID відбувається лише один раз при першому вході. В подальшому застосунок попросить обрати та встановити пароль та дозвіл авторизувати користувача через вхід за відбитком пальця або сканування обличчя – біометрію.
Неуспішна авторизація Дія – що робити?
Українські користувачі нерідко шукають неуспішна авторизація Дія що робити. Причиною виникнення подібної проблеми можуть бути декілька факторів, більшість з яких можна вирішити одразу ж. Розробники Дії рекомендують наступні розв’язання проблеми з неуспішної авторизації у державному порталі «Дія»:
- Не виходить отримати зв’язок з банком, через який користувач авторизується. На щастя існують інші методи авторизації. Достатньо обрати інший банк або зайти у застосунок через функцію NFC, яка є у більшості сучасних телефонів. Щоб авторизуватися через NFC, користувачу знадобиться документ з біометричним зразком – закордонний паспорт чи ID-картку, а також гаджет, що підтримує дану функцію.
- Користувач не має картку платника податків – РНОКПП. Додаток Дія працює за спеціальною схемою, де спочатку в реєстрі знаходять користувача та його документи, а потім система відображає податковий код, не зберігаючи до того персональні дані. Тому, якщо користувач із різних причин відмовився від РНОКПП, то авторизація жодним чином не можлива.
- Користувач давно не оновлював Дію або додаток свого банку. Для вирішення проблеми рекомендовано увімкнути на гаджеті режим автооновлення, щоб мати змогу одразу користуватись найновішими версіями додатків.
- Користувач не може авторизуватися з-за кордону. Через воєнний стан в Україні розробники прибрали можливість авторизації в Дії з деяких країн. Якщо користувач перебуває в іншій країні та не може зайти в Дію, рекомендується використати VPN та авторизуватися із українських серверів.
Подібні кроки мають допомогти пройти повторний процес авторизації у Дії успішно. Головне дотримуватись всіх умов та мати картку платника податків.